Subito wordt nog praktischer

Subito, onze eenvoudige facturatiesoftware, blijft evolueren om nog beter te beantwoorden aan uw verwachtingen en uw administratief leven te vereenvoudigen.

Nee, de cloud is niet enkel bedoeld voor grote ondernemingen. Steeds meer kmo’s beginnen eraan. En vaak is het de boekhouding die als startpunt dient voor de migratie naar de cloud. En met Allegro is het moeiteloos! Hiervoor hebben we Subito ontwikkeld, een klein programma waarmee u overal factureert, zolang u over een simpele internetverbinding beschikt. Wat zijn de voordelen?

  • Eenvoudig: opslaan gebeurt in de cloud en de gegevens zijn daarom altijd toegankelijk, waar u ook bent. U voegt uw klanten toe met alle informatie die u nodig hebt, u plaatst uw logo en u kunt beginnen met factureren. Met het opsturen via mail of per post, naargelang uw voorkeur.
  • Gratis: indien u minder dan 100 facturen per jaar opstelt, is Subito zelfs gratis. Starters genieten er ook gratis van. En als u meer dan 100 facturen hebt, zal Subito slechts 10 euro per maand kosten…
  • Integratie: Subito is vaak een eerste stap naar een boekhouding die integraal in de cloud beheerd wordt. Het programma is in ieder geval gemaakt om deze evolutie gemakkelijk te laten verlopen. Daarnaast zal elke opgemaakte factuur beschikken over een klein standaard formaat dat het automatisch injecteren in een boekhouding mogelijk maakt, zoals onze Popsy-software bijvoorbeeld. Zo zal dit kleine formaat uw accountant het ook mogelijk maken om automatisch uw facturen in uw account te injecteren. Praktisch!
  • Gemakkelijk beheer: Subito biedt een zeer simpel overzicht van de facturen die u hebt opgesteld. Bovendien kunt u met een simpele klik degenen aanduiden die betaald werden. Gemakkelijk voor de follow up!

Interesse in Subito? Stuur dan een mail naar sales@allegro.be of bel ons op 02 371 49 11

cloud reg nlWe hebben het al gezegd: de cloud biedt zeer interessante mogelijkheden voor kmo’s. Nochtans is het niet een avontuur waarin u zich blindelings kan storten indien u problemen wilt vermijden. Wat zijn de drie elementen waar u altijd op moet letten als kleine onderneming?

    1. Vermijd combinaties. Combinaties zijn nooit een goed idee, een beetje zoals drankjes. Hetzelfde principe geldt ook met IT-oplossingen. Gezien de lage budgetten veranderen kmo’s van oplossing of software wanneer de vorige niet meer werkt. En zo eindigen ze met een hoop oude rommel. Gelukkig vervult het zijn doelen, maar wanneer men beslist te migreren naar de cloud, kan het voor een aantal compatibiliteitsproblemen zorgen. Idealiter zal men, alvorens naar de cloud over te stappen, de bestaande oplossingen consolideren en checken wat met de cloud applicaties zal werken.

 

    1. Let op veiligheid. We weten het: de cloud biedt fantastische veiligheidstools. Ja, maar een migratie naar de cloud kan ook nieuwe risico’s met zich meebrengen en dus zwaktes onthullen die tot nu toe uit het zicht waren. In een tijd waar cyberaanvallen steeds geavanceerder zijn, zal de aandacht voor veiligheid een lange discussie en tal van tests nodig hebben.

 

  1. Zorg voor follow-up. De cloud binnenstappen is voor een kmo net als een kind op kerstochtend. Maar opgelet: eenmaal de nieuwigheid voorbij, is het tijd om de geïmplementeerde processus en diens prestaties van dichterbij te bekijken. Een dergelijke debriefing heeft als doel om te bepalen wat er best in de cloud en ter plekke gebeurt. En dus of het verstandig is om door te gaan met de migratie. Vergeet niet de follow-up van uw leveranciers en hun updates.

JB nlGedaan met badges, chipkaarten, klokkaarten en in te voeren codes! Voortaan bestaat er een onhoudbaar middel om het komen en gaan van werknemers bij te houden: een onderhuidse chip! Fictie? Echt niet!

Epicenter is een van de talloze innovatiecentra van de stad Stockholm in Zweden. Tal van start-ups en kleine ondernemingen hebben er kantoren. Tot daar nog niks interessants. Behalve dat Epicenter voortaan aan de 400 werknemers voorstelt om een kleine chip – het formaat van een rijstkorrel – onder de huid te laten implanteren. Rustend op de RFID-technologie (radio-frequency identification) kan het personeel met deze chip beveiligde deuren openen, hun lunch betalen, klokken of nog kopieerapparaten bedienen. Met een simpele handbeweging…

Het systeem werd ontwikkeld door een Zweedse groep die het gebruik van bio-optimaliserende technologieën aanmoedigt. Eigenlijk is deze RFID-chip een eerste stap richting meer geavanceerde implantaatsystemen waarmee er constant gegevens over ons en onze omgeving verzameld zullen worden. En die het dus ook mogelijk maken om met connected devices te communiceren. Nee, we zijn niet meer in een science-fiction film…

Uiteraard zal een dergelijk systeem logisch zijn voor mensen die in de meest innovatieve sectoren werken. De verantwoordelijke van de uitrol van deze chips voor Epicenter beschikt immers in zijn andere hand over een tweede chip met zijn kredietkaartgegevens! Bent u bereid gechipt te worden en altijd in de gaten gehouden te worden?

 

 

Terug

Misschien bent u hierin ook geïnteresseerd?

  • Allegro en PEPPOL

    Allegro is al verschillende jaren betrokken bij de ontwikkeling van digitale en geautomatiseerde oplossingen. De Belgische en Europese autoriteiten hebben beveiligde uitwisselingsplatforms voor de facturen ontwikkeld: PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online). De elektronische facturatie in de vorm van e-FFF, UBL 2 of PEPPOL zijn beschikbaar en werkend voor het hele gamma van Allegro Software producten Voor: […]

  • POPSY en GDPR (AVG)

    GDPR is het acroniem van “General Data Protection Regulation” in het Engels. In het Nederlands wordt dit AVG of “Algemene Verordening Gegevensbescherming”. Wat Popsy betreft gaat het hoofdzakelijk om het anoniem (ontoegankelijk) maken van gegevens van klanten/leveranciers via toepassingen die deze bewerkingen controleren. Wat met de gedigitaliseerde documenten? Hoe conform zijn met de regelgeving? Alhoewel […]

  • PROMO BNB jaarrekening

    Promo -50% BNB jaarrekening Module BNB-jaarrekening Voorbereiding van de bestand (XBRL) om in te dienen in de balanscentrale. Module BNB-jaarrekening Voorafgaande controles en tests Herstelling van vorige data Volledige en verkorte jaarrekening Ondernemingen en VZW’s Geen vervelende invoer meer Meer details: https://www.nbb.be/nl/balanscentrale Voordelen Waardevolle tijd besparen Eenvoudig en efficiënt module geïntegreerd is in de boekhouding […]

  • PROMO

    Promo: -50% Banklink Popsy Automatische verwerking van de elektronische bestanden door de banken en sociale secretariaten verstuurd. – CODA Bankuittreksels: De Belgische banken leveren de bankuittreksels onder elektronische vorm aan. POPSY voert deze bestanden in de boekhouding in. De afpunting met de aan- of verkoopfacturen is geautomatiseerd. Op basis van de OGM, de bankrekening, het […]