Nieuwe vooruitgang voor Popsy – en – Allegro -klanten

Onze ontwikkelingsteams verbeteren constant ons assortiment aan producten met het oog op een optimalisatie van hun doeltreffendheid. Een van de gebieden die de grootste vordering op het vlak van productiviteit biedt is digitalisering. Gedaan met papieren facturen en scans, foutmeldingen en tijdsverlies!

  • Bankieren: gegenereerde (SEPA) of gecodeerde (CODA) digitale bestanden dankzij een verbinding met de bank laten ons al jarenlang toe automatische transacties uit te voeren op een gemakkelijke en veilige wijze. De verbeteringen op dat vlak betreffen vooral geavanceerde herkenning van vrije berichten in bankcommunicaties. De automatische boekhouding en afpunting van duizenden betalingen bieden een steeds betere snelheid en veiligheid.
  • Het opstellen en ontvangen van facturen: Het opsturen van elektronische facturen bestaat al tientallen jaren, maar de automatische behandeling ervan werd veel te lang voorbehouden aan bestandsstructuren eigen aan grote ondernemingen. Allegro en Popsy maken het vandaag mogelijk om elektronische facturen (pdf) op te sturen en te ontvangen, met inbegrip van het eFFF-formaat (UBL 2.0). Dit formaat laat de automatische codering toe van facturen opgesteld met Subito (Facturatie) in een boekhouding die bijgehouden wordt door een accountant die Popsy gebruikt.
  • Diverse loonoperaties: Net als Allegro is Codabox constant op zoek naar oplossingen om het leven van accountants gemakkelijker te maken. Een nieuw formaat, genaamd SODA, laat sociale secretariaten toe om diverse loonoperaties naar accountants te sturen die ze vervolgens automatisch coderen in de dossiers van hun klanten.

Tal van applicaties die dus toelaten om steeds terugkerend en eentonig werk stop te zetten, om zich eindelijk te kunnen focussen op operaties met een grotere toegevoegde meerwaarde. De doeltreffendheid van onze paketten verbeteren is een permanent doel van onze teams. Interesse? Stuur een email naar sales@allegro.be
of bel ons op 02 371 49 11.

nlopinion

Met de opkomst van sociale netwerken laten consumenten steeds vaker hun stem horen. En voor merken is dat een middel om een band te maken. Een nieuwe techniek bestaat erin om de klant te laten deelnemen in de ontwikkeling van producten.

Adidas, Nike, Axa, Decathlon, Airbnb, Lego. Deze ondernemingen – en niet de kleinste – doen voortaan een beroep op hun klanten in hun processen. Voor sommigen worden ze gewoon ingeschakeld in de klantenservice of antwoorden ze vragen op sociale netwerken en forums. Voor anderen is de relatie intiemer. Ze vragen om ideeën voor nieuwe producten of diensten, of vragen hun mening bij elke stap van de ontwikkeling. Dit heet cocreatie en biedt tal van voordelen.

Ten eerste zal cocreatie tijd doen besparen aan ondernemingen. Door elke stap van de ontwikkeling door klanten en dus toekomstige gebruikers te laten goedkeuren, zullen ze immers hypotheses kunnen uitsluiten, bepaalde deuren sluiten en zeker zijn dat het aan alle verwachtingen voldoet. Zo zal de productieproces dan ook stukken sneller gaan. Met een grote toename aan flexibiliteit.

Ten tweede – en dat is zeker niet te verwaarlozen – de klant voelt zich gewaardeerd. Wat alleen maar de band met de onderneming zal versterken. Voor zover hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van het project en dat het hem uitgelegd wordt waarom zijn idee niet werd gekozen. Om een gezonde relatie te behouden, is het ook essentieel dat de klanten niet betaald worden, maar eerder beloond worden aan de hand van gratis producten of uitnodigingen voor evenementen of de lancering van het product.

voor

 

Langzaam maar zeker richten kleine en grote ondernemingen zich naar de cloud en digitaliseren ze hun activiteiten. Maar opgelet: de overstap naar digitaal rust niet enkel op hardware. Zo moet uw personeel ook goed voorbereid zijn. Ontdek hier vier zaken die u zeker niet moet verwaarlozen.

  1. Uw personeel geruststellen: uit een recente studie van de universiteit van Oxford blijkt dat het grotendeel van de werknemers (68%) bang is obsoleet te worden door de zeer snelle technologische voortgang. De eerste missie van een onderneming die naar digitaal overstapt, is om haar personeel gerust te stellen. Nee, ze worden niet door robots vervangen. Ja, hun dagelijkse leven gaat lichtjes veranderen.
  2. De vaardigheden bepalen: de ene onderneming is de andere niet en digitalisering zal niet dezelfde gevolgen hebben op de noodzakelijk en overbodig geworden profielen. We weten al dat digitalisering de opkomst van nieuwe beroepen met zich meeneemt en dat scholen daar nog niet voor klaar zijn. Een geslaagde digitalisering hangt ook af van het anticiperen van de nodige vaardigheden. Maar ook – op het vlak van HR – van de overdracht van kennis. Een jonge data-analist weet wellicht weinig over goede bankpraktijken en omgekeerd.
  3. Opleidingsbudgetten voorzien: deze post wordt vaak vergeten. Duizenden euro’s in topkwaliteit hard- en software besteden zal nutteloos zijn als niemand ze kan gebruiken… Het is ook een handig middel om verandering door het personeel te laten accepteren door hen de mogelijkheid te geven ze het zich toe te eigenen.
  4. Horizontaal werken: het is geen geheim, ondernemingen werken nog steeds te vaak in verticale structuren. Elke afdeling let er goed op om zijn onafhankelijkheid en praktijken te behouden. Digitalisering heeft de neiging om deze structuren te verbreken en iedereen te verplichten tot coöperatie. Dat is een van de moeilijkste aspecten: de bedrijfscultuur aanpassen.

 

 

Terug

Misschien bent u hierin ook geïnteresseerd?

  • Allegro en PEPPOL

    Allegro is al verschillende jaren betrokken bij de ontwikkeling van digitale en geautomatiseerde oplossingen. De Belgische en Europese autoriteiten hebben beveiligde uitwisselingsplatforms voor de facturen ontwikkeld: PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online). De elektronische facturatie in de vorm van e-FFF, UBL 2 of PEPPOL zijn beschikbaar en werkend voor het hele gamma van Allegro Software producten Voor: […]

  • POPSY en GDPR (AVG)

    GDPR is het acroniem van “General Data Protection Regulation” in het Engels. In het Nederlands wordt dit AVG of “Algemene Verordening Gegevensbescherming”. Wat Popsy betreft gaat het hoofdzakelijk om het anoniem (ontoegankelijk) maken van gegevens van klanten/leveranciers via toepassingen die deze bewerkingen controleren. Wat met de gedigitaliseerde documenten? Hoe conform zijn met de regelgeving? Alhoewel […]

  • PROMO BNB jaarrekening

    Promo -50% BNB jaarrekening Module BNB-jaarrekening Voorbereiding van de bestand (XBRL) om in te dienen in de balanscentrale. Module BNB-jaarrekening Voorafgaande controles en tests Herstelling van vorige data Volledige en verkorte jaarrekening Ondernemingen en VZW’s Geen vervelende invoer meer Meer details: https://www.nbb.be/nl/balanscentrale Voordelen Waardevolle tijd besparen Eenvoudig en efficiënt module geïntegreerd is in de boekhouding […]

  • PROMO

    Promo: -50% Banklink Popsy Automatische verwerking van de elektronische bestanden door de banken en sociale secretariaten verstuurd. – CODA Bankuittreksels: De Belgische banken leveren de bankuittreksels onder elektronische vorm aan. POPSY voert deze bestanden in de boekhouding in. De afpunting met de aan- of verkoopfacturen is geautomatiseerd. Op basis van de OGM, de bankrekening, het […]