Nieuwe evoluties voor Popsy

Teneinde onze klanten nog beter ten dienste te zijn, werken onze ontwikkelingsteams continu aan de verbetering van onze producten. Popsy stelt nieuwe evoluties voor in vier domeinen die uw leven zullen vergemakkelijken.

1.Snelheid. Naast een nieuwe en snellere verbinding, richt Popsy zich nu ook op een vereenvoudiging ervan om u tijd te laten winnen. De nieuwe versie om facturen te coderen kan gegevens gebruiken van een reeds ingevoerde betaling.  De afpunting werd ook herdacht om eenvoudiger te zijn. Op basis van het btw-nummer laat Popsy u toe informatie uit de VIES-database te halen om nieuwe klanten- of leveranciersfiches sneller aan te maken.

2. Automatisering. De voornaamste sociale secretariaten stellen digitale bestanden (SODA) ter beschikking van hun klanten. Eenmaal ingevoerd in Popsy genereren ze namelijk automatisch diverse loonoperaties (indien nodig gedetailleerd door de werkgever). De “banklink”-applicatie evolueert continu: Popsy is voortaan in staat om de hoofdsom te onderscheiden van de commissie vanaf de vrije tekst in CODA-bestanden. Popsy stelt nu ook automatische DV’s voor van de periodieke btw-centralisatie.
Ten slotte integreert Popsy een nieuw automatisch leersysteem dat bijvoorbeeld de algemene rekening en btw-code registreert vanaf het eerste gebruik van een andere rekening.

3. Digitalisering. Popsy zet het compleet ter beschikking van kmo’s. Ze kunnen hiermee facturen automatisch versturen en ontvangen.
Deze nieuwe versies combineren het elektronisch versturen van klantendossiers (facturen, btw-verklaring, nota’s en commentaren) van trustmaatschappijen. We hebben ook de mailfunctie uitgebreid, de toegang tot samenhangende of gescande documenten gemakkelijker gemaakt en de XBLR-bestanden bestemd voor de NBB verlicht.

4. Controles. Popsy maakt ook uw leven gemakkelijker met specifiekere dossiers, zoals de boekhouding van een vzw of een natuurlijke persoon, namelijk met een structuur die rechtstreeks aangepast is.

Interesse? Stuur dan een mail naar sales@allegro.be of bel ons op 02 371 49 11

ip nl

In een tijd waarin we constant bereikbaar zijn dankzij smartphones en de cloud, kan een vaste lijn totaal ouderwets lijken. Gekoppeld aan een IT-systeem blijft ze nochtans een troef voor het beheer van uw klanten en hun gegevens.

IP-telefonie (Internet Protocol telefonie) is een telecommunicatiesysteem dat voor het internet gemaakt werd. De stem wordt feitelijk gedigitaliseerd om vervolgens in de vorm van pakketjes – net als eender welke andere data – opgestuurd te worden. Aanvankelijk hadden de verschillende operatoren wat moeite ermee. Het resultaat was een audiokwaliteit die wat te wensen overliet. Bovendien moesten we ook wennen aan de indruk dat de gesprekspartner leek te verdwijnen als hij even niet sprak. Tegenwoordig hebben de snelle voortgang van internetdebieten en de opkomst van praktische beheersoftware de vaste lijn in VoIP extreem interessant gemaakt. Waarom overstappen? Drie belangrijke redenen.

  1. De kost: de sterke prijsdaling van bandbreedte en internetabonnementen maken IP-telefonie zeer interessant op financieel vlak. In het bijzonder als uw onderneming vele klanten telt in het buitenland. Met IP-telefonie zijn telefoontjes binnen het bedrijf bovendien gratis…
  2. Winst aan mobiliteit: IP-telefonie haalt de fysieke band met de gebruiker weg. In feite volgt ze hem waar hij ook naartoe gaat. Praktisch als u geen eigen kantoor hebt. Bovendien hebt u de mogelijkheid met 4G-sticks en wifi om telefoontjes op uw pc te ontvangen, waar u zich ook bevindt. Er bestaan zelfs oplossingen om een IP-lijn naar een smartphone door te schakelen.
  3. Winst aan behendigheid: dat is het belangrijkste punt. Tegenwoordig maakt IP-telefonie het mogelijk om in nauw verband te werken met uw klantenbeheersystemen (CRM, enz.). Wanneer een klant u belt, kan heel zijn dossier automatisch weergegeven worden. Een essentiële troef om hem tevreden te stellen!

52 nl

 

Dat is de conclusie van een onderzoek van de Draugiem Group over een efficiënt beheer van de werktijd. 52 minuten werken, 17 minuten pauze en dan de cyclus herbeginnen de hele dag lang.

Werktijden blijven een lastige vraag. Dat werd nogmaals aangetoond toen er sprake was van een berekening van de werktijd op jaarbasis in het Belgischs nieuws. En toch weegt de productiviteit van een werknemer altijd meer dan zijn ‘bijdrage’. Wat telt is niet om er te zijn van 9 tot 5, maar wel om de gevraagde of noodzakelijke opdrachten te hebben afgewerkt. En – laten we het eens zijn – dat is niet altijd even makkelijk voor managers om dit aan te vaarden, want ze zien hun werknemers graag op hun plaats de hele dag lang en accepteren moeilijk werk op maat. In dit opzicht heeft de Draugiem Group, gespecialiseerd in sociale netwerken, zich geïnteresseerd in de optimale manier om zijn tijd op werk te beheren. Uit deze studie blijkt dat werknemers efficiënter werken wanneer ze 52 minuten aan een stuk doorwerken en dan 17 minuten pauze nemen. Deze cyclus moet dan de hele dag lang gevolgd worden.

De meest indrukwekkende conclusie is feitelijk maar een zin lang: de duur van een werkdag heeft weinig belang, in tegenstelling tot de organisatie ervan! Werknemers die intensief werken tijdens een relatief korte periode en die daarna van een kleine pauze genieten zijn stukken efficiënter dan de werkenemers die lange uren aan een dossier werken en daarna een lange break nemen. Maar op voorwaarde dat de pauze ook een echte pauze is, ver weg van de computer! De studie toont ook aan dat de werkgevers die voor deze aanpak kozen er geen spijt van hebben. Hun medewerkers vervelen zich minder, zetten zich meer in, zijn gemotiveerder en productiever…

 

Terug

Misschien bent u hierin ook geïnteresseerd?

  • Allegro en PEPPOL

    Allegro is al verschillende jaren betrokken bij de ontwikkeling van digitale en geautomatiseerde oplossingen. De Belgische en Europese autoriteiten hebben beveiligde uitwisselingsplatforms voor de facturen ontwikkeld: PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online). De elektronische facturatie in de vorm van e-FFF, UBL 2 of PEPPOL zijn beschikbaar en werkend voor het hele gamma van Allegro Software producten Voor: […]

  • POPSY en GDPR (AVG)

    GDPR is het acroniem van “General Data Protection Regulation” in het Engels. In het Nederlands wordt dit AVG of “Algemene Verordening Gegevensbescherming”. Wat Popsy betreft gaat het hoofdzakelijk om het anoniem (ontoegankelijk) maken van gegevens van klanten/leveranciers via toepassingen die deze bewerkingen controleren. Wat met de gedigitaliseerde documenten? Hoe conform zijn met de regelgeving? Alhoewel […]

  • PROMO BNB jaarrekening

    Promo -50% BNB jaarrekening Module BNB-jaarrekening Voorbereiding van de bestand (XBRL) om in te dienen in de balanscentrale. Module BNB-jaarrekening Voorafgaande controles en tests Herstelling van vorige data Volledige en verkorte jaarrekening Ondernemingen en VZW’s Geen vervelende invoer meer Meer details: https://www.nbb.be/nl/balanscentrale Voordelen Waardevolle tijd besparen Eenvoudig en efficiënt module geïntegreerd is in de boekhouding […]

  • PROMO

    Promo: -50% Banklink Popsy Automatische verwerking van de elektronische bestanden door de banken en sociale secretariaten verstuurd. – CODA Bankuittreksels: De Belgische banken leveren de bankuittreksels onder elektronische vorm aan. POPSY voert deze bestanden in de boekhouding in. De afpunting met de aan- of verkoopfacturen is geautomatiseerd. Op basis van de OGM, de bankrekening, het […]