Gunstige voortekenen voor het 2015-2016 seizoen voor Allegro !

Een beetje meer dan drie jaar geleden zijn Philippe Logé en een paar aandeelhouders de uitdaging aangegaan door de activiteit van Popsy over te nemen en dus ook het ontwikkelen van de verschillende softwaregamma’s van Popsy en Allegro. Vandaag blikt Philippe Logé terug op deze lancering en bekijkt hij de stand van zaken.

“Sinds het begin van dit avontuur wisten we dat het niet gemakkelijk ging zijn om het door de banken opgelegde dolle ritme van de terugbetalingen te volgen. Een lichtere kostenstructuur was onvermijdelijk. Daar hebben we onder andere aan gewerkt gedurende de eerste jaren. Ver van alle communicatie- en marketingstrategieën, eerst en vooral moesten we backstage werken om ons succes te verzekeren. Naast het feit dat het ons gelukt is, ben ik ook zeer trots omdat het absoluut geen invloed heeft gehad op de onberispelijke servicekwaliteit die we altijd voor onze klanten hebben geëist”, aldus Philippe Logé.

Duidelijk betere bedrijfsresultaten

“Daarom kunnen we vandaag een bedrijfsresultaat naar voren brengen dat merkelijk verbeterd is (+ € 300K) in verhouding met de twee voorbije boekjaren. We hebben vandaag dus een super gezonde financiële structuur die ons toelaat naar de toekomst te kijken met een gerust hart. Bovendien hebben we niet enkel aan de financiële aspecten gewerkt. Sinds we Popsy hebben overgenomen, zijn we blijven investeren in onze verschillende softwaregamma’s (Popsy en Allegro). Vandaag worden we ondersteund door een doeltreffend en bekwaam team, met moderne en duurzame software. We hebben alle troeven in handen om van het commercieel seizoen 2015-2016 een groot succes te maken.

1adatan

80% van de managers hebben ooit al snel een beslissing moeten nemen, wat een negatief impact heeft gehad op hun gezondheid en op hun welzijn. De oplossing? Technologie en “big data”.

Een recente studie onthult dat tal van medewerkers in Europese ondernemingen gestrest en bezorgd zijn bij het idee dat ze blindelings een beslissing moeten nemen, als ze niet over de nodige informatie beschikken. De cijfers spreken voor zich: een derde van de medewerkers van een onderneming geeft aan dat ze over een hoog genoeg niveau van informatie genieten om een beslissing te nemen.

Volgens 40% van de ondervraagden genereert deze situatie stress op onnodige hoge niveaus. De reden: de bezorgdheid die de eventuele gevolgen van deze improvisatie kunnen veroorzaken voor hun reputatie (36%), hun prestaties (29%) of zelfs voor hun werkzekerheid (17%).

Help, ik heb data nodig!

In sectoren die snel evolueren is er voortaan weinig plaats voor vergissingen, namelijk voor de vervaardiging. Een aanpak gebaseerd op gegevens (de zogenaamde “big data”) biedt een eenvoudige oplossing voor dit probleem, door het geheel van de beschikbare gegevens te verdelen over alle niveaus van de onderneming.

50% van de managers suggereert immers om zich te richten op technologische oplossingen, wat namelijk via ERP gebeurt. De waarde van een “kennisleider” is simpel: toegang tot gegevens die medewerkers gelukkiger en zelfverzekerder maken. Ze nemen sneller betere beslissingen.

11adatanIn de tijd van de cloud zoeken bestuurders steeds vaker om hun dashboard op hun devices af te beelden om gemakkelijker een beslissing te kunnen nemen. Is dat echt een goed idee?

Beslissingsinstrumenten beschikbaar stellen op mobiele toestellen laat managers en bestuurders vandaag toe om nomadische dashboards te installeren. Probleem: deze overgang vreet rekenkracht. Vandaar dat het noodzakelijk is om gebruik te maken van het bijna onbeperkte vermogen van cloud servers.

Volgens een studie van Markess heeft een derde van de IT-leiders zich al tot de cloud gericht en bijna een kwart heeft een project daarvoor gelanceerd.

Voor- en nadelen

Pluspunten:
– De geautomatiseerde en snelle rekenkracht of nog het verwerkingsvermogen van grote datavolumes in realtime met een toegankelijkheid overal via smartphones en tablets;
– Experts in data-analyse zijn voortaan niet meer nodig ter plekke, want de tabellen zijn duidelijk en overzichtelijk;
– De cloud bevordert snelle beslissingneming op nieuwe markten.

Minpunten:
Het eeuwig probleem omtrent vertrouwelijkheid (en bescherming) van gevoelige informatie van de onderneming bij een externe provider;
– Nog een risico, dat van de dienstkwaliteit, namelijk wanneer meerdere dienstverleners betrokken zijn;
– De cloud heeft de neiging om voormalige kwaliteitscontroles in ondernemingen te vergeten voor een te grote vertrouwen in de machine.

 

 

Terug

Misschien bent u hierin ook geïnteresseerd?

  • Allegro en PEPPOL

    Allegro is al verschillende jaren betrokken bij de ontwikkeling van digitale en geautomatiseerde oplossingen. De Belgische en Europese autoriteiten hebben beveiligde uitwisselingsplatforms voor de facturen ontwikkeld: PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online). De elektronische facturatie in de vorm van e-FFF, UBL 2 of PEPPOL zijn beschikbaar en werkend voor het hele gamma van Allegro Software producten Voor: […]

  • POPSY en GDPR (AVG)

    GDPR is het acroniem van “General Data Protection Regulation” in het Engels. In het Nederlands wordt dit AVG of “Algemene Verordening Gegevensbescherming”. Wat Popsy betreft gaat het hoofdzakelijk om het anoniem (ontoegankelijk) maken van gegevens van klanten/leveranciers via toepassingen die deze bewerkingen controleren. Wat met de gedigitaliseerde documenten? Hoe conform zijn met de regelgeving? Alhoewel […]

  • PROMO BNB jaarrekening

    Promo -50% BNB jaarrekening Module BNB-jaarrekening Voorbereiding van de bestand (XBRL) om in te dienen in de balanscentrale. Module BNB-jaarrekening Voorafgaande controles en tests Herstelling van vorige data Volledige en verkorte jaarrekening Ondernemingen en VZW’s Geen vervelende invoer meer Meer details: https://www.nbb.be/nl/balanscentrale Voordelen Waardevolle tijd besparen Eenvoudig en efficiënt module geïntegreerd is in de boekhouding […]

  • PROMO

    Promo: -50% Banklink Popsy Automatische verwerking van de elektronische bestanden door de banken en sociale secretariaten verstuurd. – CODA Bankuittreksels: De Belgische banken leveren de bankuittreksels onder elektronische vorm aan. POPSY voert deze bestanden in de boekhouding in. De afpunting met de aan- of verkoopfacturen is geautomatiseerd. Op basis van de OGM, de bankrekening, het […]