5 jaar: een zeer gelukkige verjaardag

 

Allegro heeft net zijn vijfde verjaardag gevierd, Popsy zijn dertigste, terwijl zijn SaaS-versie (Cloud) met trots al zijn vijftiende viert! Een eerste mijlpaal in zijn bestaan en de gelegenheid om een zeer positieve balans op te maken van deze eerste vijf jaren. Zowel Allegro als Popsy hebben een mooie toekomst in het vooruitzicht.

Al sinds een paar jaar heeft cloud computing het leven van ondernemingen radicaal veranderd. Cloud computing maakte het mogelijk om niet meer afhankelijk te zijn van tijd en plaats. Vijf jaar geleden heeft Allegro zich helemaal aangesloten bij deze revolutie. Vanaf eender welke computer verbonden aan internet kan de gebruiker vandaag beschikken over zijn applicatie. Allegro, native solution voor internet, wordt gehost door Proximus. Meteen daarna heeft Popsy ook genoten van een cloud-oplossing, een SaaS die gehost wordt door Cloudbizz. Daar ook bleek het een groot succes te zijn: bijna een klant per week beslist over te stappen naar de cloudversie.

Vijf jaar lang zijn we voortdurend onze producten gaan verbeteren om het leven van onze klanten gemakkelijker te maken. Digitalisatie, steeds meer geavanceerde automatisatie, eenvoudigheid en doeltreffendheid: dit zijn slechts enkele pijlers die onze ontwikkeling ondersteunen. We moeten trouwens ook een steeds grotere interactie vaststellen tussen klanten en accountants. Daarnaast voeren we een gemeenschappelijke analyse uit van onze twee producten om ze constant te verbeteren. Tussen Popsy en Allegro bestaat er dus een ware synergie. Popsy evolueert eerst en – na de feedback – worden de veranderingen ook in Allegro geïmplementeerd. Om de drie maanden worden zo nieuwe modules of verbeteringen aan contractklanten aangeboden.

De evolutie van onze producten helpt ons tevens als onderneming. De ontwikkelde modules voor klanten worden namelijk ook intern gebruikt. We genieten dus zelf van de kwaliteit en de snelheid van onze updates. Maar ook van een strikte interne organisatie met vereenvoudigde en geautomatiseerde procedures. Deze elementen, gecombineerd met een mooie vooruitgang van de omzet, laten ons geloven dat Allegro zal mogen rekenen op een toename van zijn winst van vrijwel 30% voor het jaar 2016-2017. Deze bedragen laten de financiering toe in eigen kapitaal van de toekomstige ontwikkelingen.

Interesse in Popsy of Allegro? Stuur dan een mail naar sales@allegro.be
of bel ons op 02 371 49 11

 

Het gaat Cloud computing ongetwijfeld voor de wind. In ondernemingen in België wordt er steeds meer beroep op gedaan. Nochtans vormt veiligheid nog de grootse belemmering van zijn verdere ontwikkeling.

Cloud computing wordt sinds een paar jaar de norm op het vlak van IT-diensten. Steeds meer ondernemingen doen een beroep op deze oplossing om computerdata op te slaan, te bereiken en uit te wisselen. Het gebruik van de cloud gaat hand in hand met de behoeften van de hedendaagse bedrijfswereld: werken loskoppelen van plaats en tijd. De cloud brengt dit concept binnen bereik door de toegang tot informatie, die medewerkers nodig hebben, waar dan ook mogelijk te maken. Maar door tegelijkertijd de instandhouding en veiligheid ervan te verzekeren. Er bestaan drie types cloud. Private als het aan een onderneming voorbehouden is. Publieke als die gedeeld wordt. Dat is bijvoorbeeld het geval van diensten die aangeboden worden door Google of Microsoft. Hybride als de situatie van de onderneming zodanig complex is dat ze over beide opties moet beschikken.

Wat is de stand van zaken vandaag? Volgens een recente studie blijkt dat de private cloud een groot succes kent (46%) in Europese regio’s, maar dat de hybride cloud ook toeneemt (door zijn kost).  Die richting namen de meeste migraties in 2016. Uit het jaarlijkse rapport van de onderneming voor computerbeveiliging McAfee blijkt dat veiligheid nog steeds de topprioriteit is voor bedrijven. 61% van de ondernemingen wenst dat de cloud hetzelfde veiligheids- en vertrouwensgevoel zou geven als de goeie oude interne servers. Bij onze Franse buren heeft bijna de helft van de ondernemingen het tempo voor het overstappen naar clouddiensten vertraagt, want er is een tekort aan competenties om het veilig te houden. Tenslotte blijft het gebruik maken van clouddiensten zonder de goedkeuring van het IT-departement, wat men doorgaans Shadow IT noemt,, het grootste probleem op vlak van veiligheid. En één zwak punt is dan ook genoeg om de hele onderneming in gevaar te brengen

 

Dit is wellicht sterk samengevat, maar uit een recente Amerikaanse studie blijkt dat hoe meer tijd u op Facebook spendeert, hoe slechter u zich voelt. Meer uitleg? Lees verder.

De gemiddelde Facebook-gebruiker blijft een uur per dag op de website. Dat beweert de onderneming van Mark Zuckerberg. Volgens Deloitte beginnen héél veel smartphone-gebruikers hun dag door activiteiten op sociale netwerkapps te checken. Iedereen weet dat sociaal interageren goed is voor de gezondheid. En dat een goed leven niets is zonder diepe en positieve sociale relaties met andere mensen. Ja, maar hier hebben we het dan ook over interacties in het echte leven. Hoe staat het met online relaties? Zijn ze ook positief voor ons welzijn?

Twee bekende Amerikaanse onderzoekers wilden een antwoord vinden. Nicholas Christakis leidt het Human Nature Lab van de prestigieuze universiteit Yale. Holly Shakya ontving recentelijk een studiebeurs van het NIH (het nationale gezondheidsinstituut in de VS) om bij de Universiteit van San Diego de sociale determinanten van gezondheid te bestuderen. Ze hebben net de resultaten gepubliceerd van hun studie over de verhouding tussen Facebook en welzijn. Gedurende drie periodes over twee jaar hebben ze Amerikaanse volwassenen gevolgd en hebben ze een verband gelegd tussen de tijd die ze op het sociale netwerk spendeerden (aantal likes die ze posten, links die ze volgden en hun eigen posts) en metingen van welzijn zoals tevredenheid, geestelijke gezondheid, lichamelijke gezondheid en de Body Mass Index. De resultaten laten geen twijfels over: het gebruik van Facebook heeft een negatieve impact op het welzijn, in het bijzonder op het vlak van de geestelijke gezondheid. Ze geven echter geen wetenschappelijke uitleg. Posts liken van andere personen kan een negatieve vergelijking als gevolg hebben (mijn leven is minder boeiend), dezelfde negatieve impact vindt plaats bij mensen die voornamelijk statuten posten of links openen. De studie toont ook aan dat de negatieve effecten wel te maken hebben met de kwantiteit interacties, niet enkel hun kwaliteit. Sociale interacties online vervangen dus niet die in het echte leven. Beide auteurs voegen evenwel toe dat deze resultaten ook kunnen gelden voor andere vormen van sociale netwerken.

Terug

Misschien bent u hierin ook geïnteresseerd?

  • Allegro en PEPPOL

    Allegro is al verschillende jaren betrokken bij de ontwikkeling van digitale en geautomatiseerde oplossingen. De Belgische en Europese autoriteiten hebben beveiligde uitwisselingsplatforms voor de facturen ontwikkeld: PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online). De elektronische facturatie in de vorm van e-FFF, UBL 2 of PEPPOL zijn beschikbaar en werkend voor het hele gamma van Allegro Software producten Voor: […]

  • POPSY en GDPR (AVG)

    GDPR is het acroniem van “General Data Protection Regulation” in het Engels. In het Nederlands wordt dit AVG of “Algemene Verordening Gegevensbescherming”. Wat Popsy betreft gaat het hoofdzakelijk om het anoniem (ontoegankelijk) maken van gegevens van klanten/leveranciers via toepassingen die deze bewerkingen controleren. Wat met de gedigitaliseerde documenten? Hoe conform zijn met de regelgeving? Alhoewel […]

  • PROMO BNB jaarrekening

    Promo -50% BNB jaarrekening Module BNB-jaarrekening Voorbereiding van de bestand (XBRL) om in te dienen in de balanscentrale. Module BNB-jaarrekening Voorafgaande controles en tests Herstelling van vorige data Volledige en verkorte jaarrekening Ondernemingen en VZW’s Geen vervelende invoer meer Meer details: https://www.nbb.be/nl/balanscentrale Voordelen Waardevolle tijd besparen Eenvoudig en efficiënt module geïntegreerd is in de boekhouding […]

  • PROMO

    Promo: -50% Banklink Popsy Automatische verwerking van de elektronische bestanden door de banken en sociale secretariaten verstuurd. – CODA Bankuittreksels: De Belgische banken leveren de bankuittreksels onder elektronische vorm aan. POPSY voert deze bestanden in de boekhouding in. De afpunting met de aan- of verkoopfacturen is geautomatiseerd. Op basis van de OGM, de bankrekening, het […]